educatie

Soms hebben jongeren moeite om mee te komen op school, bijvoorbeeld doordat het thuis niet goed gaat, ze snel afgeleid zijn, of er andere problemen spelen. In samenwerking met scholen en speciaal onderwijs uit de regio bieden wij passende begeleiding. Hierbij zetten wij (les)bevoegd personeel in dat zowel lesgeeft als begeleidt.

Door les op een andere manier aan te bieden, ontstaat vaak juist de ingang die nodig is, zodat de jongere weer mogelijkheden en motivatie voor onderwijs ervaart. Wij maken bijvoorbeeld gebruik van de methode ‘anders leren met paarden‘ , onze landelijke omgeving en individuele begeleiding. Het uiteindelijke doel is altijd een terugkeer naar regulier onderwijs binnen een aantal jaren

ervaring van deelnemers

‘Thuis ging het even niet zo goed, ik kon me op school niet ontspannen. Nu gaan we zelfs overdag het bos in om te leren. Hier word ik blij van!’ :Lisa

Teun: ‘Op school werd ik zenuwachtig en kon ik mij niet goed concentreren, door de begeleiding op de Marshoeve gaat het een stuk beter.’

rsz_1img_2030
img_7682

Structuur

Tijdens de Educatieve Dagbesteding creëren we structuur door middel van een wekelijks terugkerend programma, waarbij het onderwijs op vaste dagen en tijdstippen wordt aangeboden. We bieden maatwerk en kijken samen met elk kind wat er nodig is: Waar is het kind goed in? Wat vindt het leuk? En waar heeft het extra ondersteuning bij nodig?

Vanuit scholen ontvangen wij de lesstof die de jongere moet beheersen of waaraan ze momenteel werken. Wij zorgen voor een passende plek en methode die aansluit op deze lesstof, zodat de jongere geen achterstand oploopt

Ontspanning

De leermomenten worden afgewisseld met activiteiten met het paard, spelletjes, bosactiviteiten of sport. Deze afwisseling zorgt voor ontspanning, waardoor een balans ontstaat tussen ontspanning en concentratie die aansluit bij de jongere. Hierdoor kunnen wij persoonsgericht een passend onderwijstraject aanbieden dat ondersteunend is aan het reguliere onderwijs.

Anders leren met paarden

De Marshoeve gebruikt de methode anders leren met paarden.
Ondanks alle steun komt een jongere soms niet verder op school. Deze methode ondersteunt jongeren in educatie en het opbouwen van zelfvertrouwen. Hierbij worden paarden en de landelijke omgeving actief ingezet.

Citaat www.anderslerenmetpaarden.nl
“ANDERS LEREN MET PAARDEN is een methode waarbij kinderen van de basisschool vanaf groep 4 met paarden worden gecoacht. Door de lesstof aan te pakken volgens hun eigen leerstijl – visueel/kinesthetisch in plaats van auditief – ontdekken ze dat ze wel degelijk kunnen leren. Schoolresultaten verbeteren, zelfvertrouwen wordt vergroot en kinderen gaan weer met plezier naar school”

Stel uw vraag

Een opmerking, suggestie of vraag? Neem contact met ons op middels onderstaand formulier.

Not readable? Change text. captcha txt